Mediahuis Meierijstad verzorgt content voor verschillende bedrijven, waaronder Sushi 8 Nederland. Met vestigingen door het hele land, waaronder in Sint-Oedenrode, zijn ze voor veel sushi-liefhebbers een bekende naam. Voor deze contentdag reisden we echter af naar de zaak in Goirle.
Mijn taak als stagiaire was deze keer heel duidelijk: gewoon lekker meedoen. Geen werkzaamheden achter de schermen, maar echt content maken. Precies waar ik op had gehoopt.
Natuurlijk vertrek je niet zonder plan. Een week voor de shoot zaten Nienke, Roy en ik samen om alles voor te bereiden. We verzamelden voorbeeldfoto's, zochten inspirerende video's en ik schreef alvast een script uit voor een van de video's. Het doel? Sfeervolle beelden van de sushi maken en het volledige maakproces vastleggen.
Op donderdag 28 mei was het zover. Nienke stapte bij Jeroen in de auto en ik reed mee met Bas richting Goirle. We waren goed voorbereid, hadden er zin in en waren vooral benieuwd naar wat de dag ons ging brengen. En Nienke en ik keken stiekem ook wel uit naar de lekkere sushi.
Na een wat moeizame start, een parkeerplek vinden bleek lastiger dan verwacht, kwamen we uiteindelijk aan bij de locatie. Terwijl Bas zijn camera-uitrusting uitstalde, dronken wij een kop koffie en bespraken we de laatste details met de eigenaar en de koks.
Toen konden we beginnen.
Nienke had haar telefoon klaar, Bas zijn camera en ik stond paraat om te helpen waar nodig. Jeroen? Die was ondertussen druk met bellen en deals sluiten, want bij de krant staat de telefoon tenslotte nooit stil.