Je leest soms dat lokaal nieuws het zwaar heeft. Redacties van veel lokale media hebben moeten inkrimpen. In sommige plaatsen zijn ze zelfs verdwenen. Dat is een teken aan de wand. Gelukkig is dit in Sint-Oedenrode niet het geval, maar dat komt omdat wij met de tijd meegaan. Door podcasts op te nemen, leuke videocontent te maken, jonge ondernemers te interviewen, workshops bieden aan ons personeel, maar ook door andere ludieke acties te ondernemen, waardoor mensen (en ondernemers) ons weer of meer in het blikveld krijgen.
Tien jaar geleden waren er geen online marketingbureaus of social media aanbieders. Dat ze er nu wel zijn is een feit. We zien dat als een mogelijkheid om ook onze horizon (en dus die van de klant) te verbreden. Er is nu meer concurrentie dan ooit en dat maakt ons scherp. We moeten creatief en actief zijn en meer doen om ondernemers aan ons te binden. Iedere dag gaan we daar voor vol. Ondanks de concurrentie van platformen waar ondernemers ook hun marketingbudget aan kunnen besteden is er iets wat ons uniek maakt. Dat is dat we lokale content maken en aangeleverde content een (gratis) podium geven. Niet alleen diepgaande of ontroerende interviews, maar ook nieuwsartikelen over lokale onderwerpen, verhalen over maatschappelijke thema’s, columns, informatie vanuit de gemeente, ondernemersnieuws, ingezonden artikelen die de tongen losmaken, oproepen voor vrijwilligers, clubleden of muzikanten, of sportverslagen en niet vergeten de prachtige fotoverslagen. Lokale mensen zorgen ervoor dat Rooienaren weten wat er speelt. En zo dus vlotjes mee kunnen doen in deze maatschappij.