Afbeelding1

Op de koffie bij... werkt na twintig jaar nog steeds

12 maart 2025

‘Zeker meer dan tien nieuwe klanten!’ Dat laat Bram Oerlemans deze week weten aan mijn collega Petrie. Hij antwoordt daarmee op de vraag hoe de rubriek Op de koffie bij… voor hem is bevallen.

Door: Jeroen van de Sande

MooiRooi.nl bestaat bijna twintig jaar. In de begintijd werd de rubriek Op de koffie bij... bedacht en opgestart. Elle Smolders fietste met haar schrijfblok Sint-Oedenrode door om op bezoek te gaan bij lokale bedrijven. Natuurlijk om de leesbaarheid van de site te vergroten – dat kan Elle namelijk als de beste – maar ook om te zorgen voor extra klandizie voor de ondernemer aan de andere kant van de tafel.

De laatste jaren neem ik de rubriek meestal voor mijn rekening. Caroline van der Linden springt soms met verve bij. Ik doe het altijd met heel veel plezier. Ik hou van ondernemersverhalen en vind het interessant om achter de schermen te kijken bij bedrijven in Sint-Oedenrode en Schijndel. Want ja, ook voor DeMooiSchijndelKrant mag ik ontelbare kopjes koffiedrinken.

Huisschilder, eigenaresse van een kinderopvang, accountant, computerexpert, wijnkenner, bouwvakker, advocaat, interieurstyliste, fysiotherapeut, glaszetter, ongediertebestrijder. Allemaal beroepen waar je uit kunt kiezen als je jong bent, maar achter deze beroepen schuilen ook ondernemers waar ik op de koffie ben geweest. Iedere keer probeer ik me dan in te leven. Ik kijk rond, ik ruik, ik proef en ik vraag. Vooral dat laatste. Meestal hoef ik niet veel te zeggen, want een gepassioneerde ondernemer praat vrijwel altijd honderduit over het eigen vakgebied.

Daarna is het aan mij om er chocola van te maken. Eerlijk gezegd is dat altijd zo gepiept en ben ik sneller dan Chat GPT. Nog even de tekst ter controle naar mijn interviewpartner. 99 van de 100 keer merk ik dan wederzijdse voldoeding. Na een leuk gesprek volgt een leuk artikel, maar waar ik deze blog mee startte is nog steeds het belangrijkste: uiteindelijk moet het voor de ondernemer nieuwe klanten opleveren. Daarom is zo’n bevestiging zoals die van Bram! tuinprojecten altijd goed om te horen. Op de koffie bij... werkt nog steeds! 

Benieuwd naar het artikel van Bram? Dat lees je hier!

INTERESSANTE BLOGS

Nienke bij de Drive-IN.

Ja, dit is echt mijn werk en geen hobby

4 juni 2025

Het gebeurt me vaker dan je denkt: dat mensen zich afvragen of dit ‘nou echt mijn werk is’. Zeker als ze me zien rondrijden in dat groene campertje – ja, die van de Moederdagactie, toen Jeroen en ik sushi gingen rondbrengen bij moeders in Sint-Oedenrode. Of als ik een paar dagen later bij de krantendrive-in sta, bestellingen van lokale kranten aan te geven door een autoraampje.

Door: Nienke Habraken

Afbeelding1

In de ban van podcasting

28 april 2025

Het is inmiddels alweer vijf jaar geleden dat ik Geert van der Heijden belde om samen een podcast op te nemen. Ik kende hem amper, maar dacht wel… Die kan goed kletsen, dus vast en zeker ook goed podcasten. Inmiddels ben ik helemaal in de ban van podcasting en is het aardig uit de hand gelopen. Stiekem sleep ik Sint-Oedenrode er in mee.

 Door: Jeroen van de Sande

 

Team Mediahuis Meierijstad

Tijdloos werken met zeven generaties

10 april 2025

Op kantoor zijn zeven decennia vertegenwoordigd onder één dak: een tiener (Maja), twintigers (Nina en Nienke), een dertiger (Bas), een veertiger (Jeroen), een vijftiger (Petrie) en een zestiger (José). Dat zorgt niet alleen voor een grappige generatiekloven, maar soms ook voor verrassende gesprekken. We zoeken samen continu naar de balans tussen meegaan in trends en innovaties in de media, en het vasthouden aan dingen die hun waarde al lang bewezen hebben. Sommige ideeën zijn simpelweg tijdloos.

Door: Nienke Habraken

Contact

Wil je met ons sparren en kijken wat Mediahuis Meierijstad voor jou kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

Heuvel 7, 5492 AC  Sint-Oedenrode

MooiRooi Hotline: 06-89970555