mediahuis-meierijstad-blogs

Waarom (inter)nationale reclamebureaus op MooiRooi.nl willen adverteren

5 mei 2024

Sint-Oedenrode – We snappen goed dat deze kop nogal wat vraagtekens oproept. (Inter)nationale reclamebureaus die op MooiRooi.nl willen adverteren. Ja, ja, dat zal wel. Eerlijk is eerlijk, een jaar of drie geleden hadden we dit ook niet serieus genomen. Maar de realiteit is dat we inmiddels iedere week aanvragen binnenkrijgen om op onze bescheiden dorpsnieuwssite te staan. Uit o.a. Amsterdam, maar ook uit het Vereniging Koninkrijk.

Alles heeft te maken met bezoekersaantallen en vindbaarheid. Dankzij Google kunnen we dat perfect monitoren. Zo houden we heel de dag bij hoeveel bezoekers we op welk moment hebben, hoeveel kliks een bericht heeft en hoeveel unieke bezoekers we mogen begroeten. Dat is niet alleen leuk, maar ook heel interessant. In de laatste tien jaar zijn de bezoekersaantallen op onze website MooiRooi.nl enorm gestegen. Zo verwelkomden we in 2016 1.896.897 unieke bezoekers in één jaar. Drie jaar later – in 2019 – waren het er 3.343.911. Ons record ligt in het coronajaar: 5.185.817 bezoekers. Die explosieve stijging had vooral te maken met de vele informatieberichten over corona. Het geeft maar weer eens aan hoe belangrijk een dorpssite kan zijn om burgers van informatie te voorzien. In 2021 liepen de bezoekersaantallen weer iets terug naar 3.710.173. Maar ook dat is nog het hoogste aantal in vergelijking met vóór corona. Stiekem kijken op de achtergrond marketing- en reclamebureaus mee uit binnen- en buitenland. We worden zichtbaar in bepaalde kringen wanneer we hoge grenzen van bezoekersaantallen halen en dat is interessant voor potentiele adverteerders. Zij willen artikelen plaatsen met links naar eigen websites. Zo vergroten ze de vindbaarheid op Google. Willen ze dan dat er op de artikelen en links geklikt wordt? Dat is mooi meegenomen, maar dat is niet het doel. Het gaat er voor hen om dat ze zoveel mogelijk links planten op goed bezochte websites. Natuurlijk komen ze niet alleen in Sint-Oedenrode uit. Zo zijn er nog honderden sites meer die benaderd worden om betaalde artikelen op te plaatsen. Goed nieuws voor de fervente lezer van lokaal nieuws. Door deze extra inkomsten kunnen nieuwsplatforms en lokale kranten ook in de toekomst blijven bestaan.

INTERESSANTE BLOGS

Nienke bij de Drive-IN.

Ja, dit is echt mijn werk en geen hobby

4 juni 2025

Het gebeurt me vaker dan je denkt: dat mensen zich afvragen of dit ‘nou echt mijn werk is’. Zeker als ze me zien rondrijden in dat groene campertje – ja, die van de Moederdagactie, toen Jeroen en ik sushi gingen rondbrengen bij moeders in Sint-Oedenrode. Of als ik een paar dagen later bij de krantendrive-in sta, bestellingen van lokale kranten aan te geven door een autoraampje.

Door: Nienke Habraken

Afbeelding1

In de ban van podcasting

28 april 2025

Het is inmiddels alweer vijf jaar geleden dat ik Geert van der Heijden belde om samen een podcast op te nemen. Ik kende hem amper, maar dacht wel… Die kan goed kletsen, dus vast en zeker ook goed podcasten. Inmiddels ben ik helemaal in de ban van podcasting en is het aardig uit de hand gelopen. Stiekem sleep ik Sint-Oedenrode er in mee.

 Door: Jeroen van de Sande

 

Team Mediahuis Meierijstad

Tijdloos werken met zeven generaties

10 april 2025

Op kantoor zijn zeven decennia vertegenwoordigd onder één dak: een tiener (Maja), twintigers (Nina en Nienke), een dertiger (Bas), een veertiger (Jeroen), een vijftiger (Petrie) en een zestiger (José). Dat zorgt niet alleen voor een grappige generatiekloven, maar soms ook voor verrassende gesprekken. We zoeken samen continu naar de balans tussen meegaan in trends en innovaties in de media, en het vasthouden aan dingen die hun waarde al lang bewezen hebben. Sommige ideeën zijn simpelweg tijdloos.

Door: Nienke Habraken

Contact

Wil je met ons sparren en kijken wat Mediahuis Meierijstad voor jou kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

Heuvel 7, 5492 AC  Sint-Oedenrode

MooiRooi Hotline: 06-89970555